پایان نامه بررسی اثر بخشی آموزش فرزندپروری مثبت به مادران کودکان اوتستیک در کاهش مشکلات رفتاری فرزندان شان
۱-۶-۲ تعریف عملیاتی مهارت فرزندپروری مثبت : منظور « برنامه فرزندپروری مثبت» است که توسط ساندرز و همکارانش به وجود آمده است و در ۸ جلسه آموزشی اجرا می گردد.
۱-۶-۳ تعرف مفهومی اوتیسم : اوتیسم (درخودماندگی) یک اختلال رشدی مغز است که بوسیله آسیب در مداخلات اجتماعی، ارتباط، رفتارهای تکراری و ویژه تقسیم بندی میشود، این علایم همگی پیش از سه سالگی کودک ایجاد میشود. اوتیسم بسیاری از بخشهای مغز را تحت تاثیر قرار میدهد(کاپلان و سادوک،۲۰۰۳).
۱-۶-۴ تعریف عملیاتی اوتیسم : منظور ملاک های تشخیصیDSM-IV-TR برای اختلال اوتستیک می باشد.
۱-۶-۵ تعریف مفهومی مشکلات رفتاری : مشکلات رفتاری کودکان، رفتارهایی است که ضمن نامتناسب بودن با سن فرد، شدید، مزمن یا مداوم باشد و گستره آن شامل رفتارهای بیشفعالی و پرخاشگرانه تا رفتارهای گوشهگیرانه است. ویژگی اینگونه رفتارها این است که اولا تاثیر منفی بر فرایند رشد و انطباق مناسب کودک با محیط دارد، ثانیا مزاحمت برای زندگی دیگران و استفاده آنان از شرایط به وجود میآورد (نراقی و نادری، ۱۳۷۴).
۱-۶-۶ تعریف عملیاتی مشکلات رفتاری : منظور نمره ای است که آزمودنی از پرسشنامه مشکلات رفتاری راتر بدست می آورد.
تعداد صفحه :۱۳۸
قیمت :۳۷۵۰۰ تومان
سایت های دیگر :
دانلود پایان نامه و مقاله |
دانلود متن کامل پایان نامه ارشد |
دانلود پایان نامه و مقاله های دانشگاهی |
- ۹۹/۰۲/۱۷